Igor Engi – Matematika je oblast lepih ideja

Igor-Engi

Jedan od dokaza da takmičarski duh u kombinaciji sa talentom može čoveka odvesti na daleke životne staze, jeste učenik treće godine Matematičke gimnazije u Beogradu, Igor Engi. Iz Subotice, odakle je rodom, u Beograd je došao po preporuci profesora koje je upoznao na ranijim takmičenjima. Savet ljudi iz njegovog okruženja, da upiše ovu gimnaziju, bio je samo jedan od stepenika ka vratima uspeha ovog mladog momka. Igor smatra da su njegovi najveći kvaliteti upornost, konzistentan rad, čvrsta koncentracija i usredsređenost na materiju. Čvrsto je vezan za matematiku, koju bi želeo da studira u inostranstvu i prema kojoj gaji najveća interesovanja, ali pominje da voli i ostale predmete koje uči, kao što su fizika i programiranje. Uprkos tome što je mlad i neiskusan, kao što je sam napomenuo, mladi talenat ima viziju o doprinosu i unapređenju odabrane oblasti u budućnosti. Voleo bi da se bavi matematikom u čitavom rasponu koji ta oblast nudi, da rešava probleme teorijskog tipa i svojom nesebičnošću, jednog dana prenese znanje onima kojima je to potrebno.

Igor je u 2020. godini zlatnom medaljom, stečenom na Balkanskoj matematičkoj olimpijadi, postigao osim odličnog rezultata i malo drugačije iskustvo, jer se za razliku od pređašnjih takmičenja, ovo, odvijalo online. Takođe je dobitnik nagrade mladim talentima za ostvarene rezultate na međunarodnim takmičenjima u 2020. godini Fondacije 1%.

Gimnazija – novo prostranstvo matematičkog uma

Svoj put do Matematičke gimnazije u Beogradu utabao je interesovanjima za prirodne nauke, za koje je, kako govori, video da mu dobro idu. Kao najveću zanimljivost ove kompleksne oblasti, istakao je zadatak pronalaženja skrivenih veza između različitih jedinica i osećaj uspeha koji se javlja pri rešavanju nekog problema. Matematiku je opisao kao inspirišuću nauku punu lepih ideja. Nakon uspešnog opredeljenja za ono što istinski voli, Igor je potpuno zadovoljan svim mogućnostima i prilikama koje njegova gimnazija pruža. Osim ostvarenih nagrada, jedan od uspeha kojima se ponosi jeste upis u mentorsko odeljenje, u okviru njegove gimnazije.

“Postoji sistem selekcije učenika za mentorsko odeljenje, taj odabir se odvija putem bodovanja na osnovu nagrada. Četiri dana u nedelji imamo regularne časove, dok je peti dan namenjen mentorskim grupama, gde se bavimo obrađivanjem tema koje se ne pominju na redovnoj nastavi. Prednost ovog oblika nastave leži u većoj efikasnosti rada, jer su skupovi učenika manji od uobičajenih i svako ima priliku da postavi pitanje za određeni deo gradiva koji smatra nejasnim. ”

S oduševljenjem i ponosom, Igor navodi kako pored svih pozitivnih strana koje je naveo, njegova gimnazija nudi osećaj pripadanja zajednici koja ga razume, koja ima identična interesovanja, bavi se identifikacijom i rešavanjem problema i uvek ima prostora za razmenu mišljenja.

Izazovni put do zlatne medalje – “Uvek sam spreman”

Iako matematika zaheva postupnost, razmišljanje, korake i planiranje, jedan od takvih poteza nije bila Balkanijada 2020. godine. U samom jeku pandemije, sasvim se neizvesno dogodilo online takmičenje koje je Igora dovelo do naše Fondacije 1%. O toj “slučajnosti” rekao je:

“Nisam prošao na Internacionalnoj matematičkoj olimpijadi, ali su dva četvrtaka otkazala svoje učešće na Balkanijadi, samim tim se meni ukazala prilika da se uključim u taj ciklus. Nisam ni znao da će se takmičenje održati tada. Sve se desilo toliko neočekivano, ali imao sam sreće. Uvek sam spreman i stalno radim na sebi. “

Pripreme za Balkansku matematičku olimpijadu su mu protekle u obrađivanju testova od prethodnih godina, sa nama je podelio da se za ovo takmičenje najmanje spremao, a da je postigao najveći uspeh do sada. Dovoljno je jasno da se do matematičkog zlata ne može stići samo ako imaš sreće, no ona mora biti potkovana golemim znanjem, kakvo je Igor, svakako, svojim upehom opravdao.

Motivacija mladim ljudima – “Treba probati sve”

Igor je ljubitelj muzike i naučne fantastike. Svoje slobodno vreme provodi crtajući i čitajući knjige. Pored svih hobija koje ima, on je veoma odlučan na polju kojim želi da se bavi. Smatra da je uravnoteženost slobodnog i radnog vremena jako važna sredina za razvoj svesti o sopstvenim potencijalima kako bi se mlada osoba kasnije opredelila za željenu oblast. Glavni pokretač i ključ uspeha jeste motivacija, ali ujedno i jedan od čestih problema i prepreka kada je nema u dovoljnoj količini. Na pitanja šta to motiviše Igora i šta smatra da je najbitnije za napredak jednog mladog talenta, dobili smo sledeće odgovore:

“Svaki ostvareni uspeh me motiviše da budem bolji. Nema boljeg osećaja od onog kada shvatite da se vaš trud isplatio.” 

Kada jednom udahnete uspeh, teško da ćete poželeti da dišete običan vazduh, postajete sve više željni ovog isplativog i uspešnog, ali ceo taj poces praćen je kontinuiranim radom i neprestanim ulaganjem svojih potencijala. Da bi u nečemu bili istrajni i uspešni, velika je verovatnoća da to mora da vas interesuje, odnosno da vam drži pažnju i da vam bude zanimljivo. To je jedan od razloga zbog kojih se Igor lepo snalazi u izabranom području, ali… kako biti siguran da te nešto zaista zanima i kako se odlučiti za određenu oblast, pojasnio nam je:

“Najbitnije je da mladi pronađu oblast koja ih interesuje i da se u njoj razvijaju, neobazirući se na pritisak okoline. Možda to nije najjednostavniji potez, ali je svakako stvar u koju treba uložiti veliku količinu energije, jer usmerenost na određenu oblast, mladima pomaže da procene šta im se dopada, a šta ne. Takođe im širi spektre interesovanja, nudi nova poznanstva, znanja, a ujedno i zabavu. Smatram da treba probati sve. “

Pitali smo ga kako je on baš znao da je matematika njegova “sigurna kuća”, a odgovor je sledio ovako:

“Ja sam imao tu sreću da sam se sa matematikom sreo u najranijem periodu školovanja, još u osnovnoj školi. Imao sam je pet puta nedeljno, što je veoma često i nije mi trebalo mnogo vremena da shvatim da volim tu nauku. Pružila mi se prilika da od malena dobijem interesovanje za tu oblast i zavolim je. Nisam trošio vreme na biranje toga šta me interesuje, odmah sam znao.”

On smatra da je, u celom procesu razvoja mladog bića koje kanališe svoje potencijale, najvažnija podrška roditelja, a da je ključni faktor dobar profesor koji će se učeniku, kao i njegovom znanju temeljno posvetiti. 

Igor bi poručio svim obeshrabrenim mladim ljudima:

,,Ako volite ono što radite, nađite način da nastavite to da radite!”

Značaj podrške Fondacije 1%

Igor Engi oseća veliku zahvalnost na podršci koju mu je pružila Fondacija 1% i navodi kako mu je drago što je njegov uspeh prepoznat, podržan i cenjen. Takođe dodaje kako ova organizacija ne pruža samo finansijsku, već i moralnu podršku mladim talentima, dajući im motivaciju da teže ka razvoju svojih potencijala.

Autor teksta: Aleksandra Tabaković